Tweede dag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lieke - WaarBenJij.nu Tweede dag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lieke - WaarBenJij.nu

Tweede dag

Blijf op de hoogte en volg Lieke

30 September 2014 | Suriname, Paramaribo

Helloooo mensen,

Nou het is nu half 8 en ik dacht laat ik maar even mijn reisverslagen bijwerken. Vandaag hebben we wederom weer een chil dagje gehouden.
Roy en ik zijn vandaag naar Paramaribo-Noord geweest en ik was echt even in de whalhala beland. Gisteren ging ik naar de supermarkt hier om de hoek. Het was letterlijk een schuur met artikelen. Daarbij te denken aan alleen maar vlees in blik en een hele kip. Door goed te zoeken kwam ik ook nog één verpakking met kipfilé tegen. In de supermarkten waar we vandaag waren hadden ze tenminste.. ja let op, hamburgers, spinazie en aardappelschijfjes in de diepvries. Ook hadden ze hier groenten. Ja dit kwamen we ook niet tegen in de supermarkt hier om de hoek.

Verder begin ik al aardig op Sophie te lijken. Ik word letterlijk lek gestoken door de muggen. Het blijkt dus ook dat hier een muggenplaag heerst en de regering wil daar 1 000 000 SRD aan uitgeven om dit te kunnen bestrijden. Let op dat is dus 250 000 euro in Nederland. Alle muggen bestrijden voor dat geld lijkt me dus een hele klus. Maarja gelukkig hoef ik me daar niet mee bezig te houden.

Vandaag hebben we ook te horen gekregen dat we pas maandag 6 oktober moeten beginnen met onze stage. Wel raar, want eigenlijk zouden we woensdag 1 oktober beginnen. Maar ja, hier kan dat dus het laatste moment zomaar veranderen hahah.

Net hebben we nog even met onze buurman gepraat. Hij vertelde ons over de tijd hoe je hier vroeger uitging, veel beter dan tegenwoordig met die snelle muziek hahah. Dit was wel grappig om te horen. Ook vertelde hij mij hoe je lekker Surinaams eten kan maken. Daarbij vertelde hij dat we daar wel goed van zouden aankomen. HAHA alsof ik dat nodig heb. Carmen en Marlou, jullie zouden hier dus beter heen kunnen gaan.

Nou jongens, dit was even de korte samenvatting van vandaag. We gaan zo lekker uiteten.

Liefs en veel kussies vanuit Suriname
xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Actief sinds 16 Sept. 2014
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 3920

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 31 December 2014

Mijn verblijf in Suriname

Landen bezocht: