Weekend Bergen Dal - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lieke - WaarBenJij.nu Weekend Bergen Dal - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lieke - WaarBenJij.nu

Weekend Bergen Dal

Blijf op de hoogte en volg Lieke

02 November 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal,

Nu het verslag over Bergen Dal, onze zipline.

Gisteren zijn we samen met Joy en Dayonne naar Bergen Dal geweest. Hier hebben we een kabelbaan toer gedaan door de Jungle. We moesten ongeveer 1,5 uur rijden. In totaal waren wij met een groep van 10 man. Toen we aankwamen moesten we onszelf eerst een uur vermaken. We zijn maar even gaan voetballen in de zon. Hahah ja je moet toch iets doen als je je verveeld.

Om 10.30 uur begon ons avontuur. Eerste kregen we een korte instructie over wat we moesten doen en toen zijn we een berg opgeklommen. We hadden 7 kabels en 10 platforms. Het was zo gaaf om te doen. We waren ongeveer gemiddeld op een hoogte van 30 meter. Ook zijn we de Suriname rivier overgegaan. De laatste baan mochten we op de kop over de baan. Je moest je schoenen op de katrol houden en dan kon je op de kop. Toen we allemaal weer beneden waren wilden we nog een keer, zo leuk vonden we dit allemaal. Helaas kon dat niet meer.

Daarna hebben we nog twee uur lang gekletst met Rudi, de gids die vorige keer met ons mee was op toer. Hij was dit keer met een andere groep en zij zouden hierna naar Browns Bergen gaan. Ook zijn we nog even met de gidsen van het park gaan varen met een speedbootje.

Tegen 15.00 uur zijn we gaan kajakken. Onderweg kwamen we een anaconda tegen. Deze slang zat vast in een net. Een andere gids heeft deze slang bevrijd. De slang had zich al helemaal om de kajak gewurgd. Eenmaal aan wal konden ze het net wegsnijden. De slang heeft even kunnen rusten en toen hebben ze hem weer vrij gelaten.

Om 18.15 uur waren we weer in Paramaribo. Soof, Roy en ik zijn nog wat gaan eten aan de waterkant en toen ik thuis kwam ben ik meteen gaan slapen. Ik had geen puf om nog uit te gaan, ik moest namelijk nog wat slaap inhalen van de nacht ervoor. Toen werd het iets te gezellig bij het Hutje waardoor we nog geen 3 uur hadden geslapen.

Het was wederom weer een dag om niet te vergeten.

Groetjes xxx

• 02 November 2014 - 22:06

Riet:

Hallo Lieke
    Leuk om te lezen hoe jij daar geniet
    Gr Riet