Eerste dag Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lieke - WaarBenJij.nu Eerste dag Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lieke - WaarBenJij.nu

Eerste dag Suriname

Blijf op de hoogte en volg Lieke

28 September 2014 | Suriname, Paramaribo

Helloooo allemaal,

Nou jongens ik ben heel aangekomen in Suriname. Wat een reis was dat. Gelukkig was ik niet helemaal alleen. Onderweg zat ik naast twee jongens van mijn leeftijd, gelukkig... hierdoor ging de tijd iets sneller. De vliegreis ging snel voorbij, ook mede doordat ik allemaal leuke films kon bekijken.

Eenmaal in Suriname begon het al lekker. Eerst een half uur wachten bij de douane en vervolgens drie kwartier wachten op mijn koffer. En jongens geloof mij dat is geen leuk gevoel, ja ik zal niet de eerste zijn wiens koffer niet aankomt.

Twee uur later, eindelijk zat ik in de taxi. Ik heb mijn ogen uitgekeken hoe Suriname eruit ziet. Ik wist van tevoren dat ze veel armoede kenden, maar het is toch confronterend om het daadwerkelijk te zien. Huisjes van hout, kinderen die naakt buiten liepen, een paar koeien naast het huis en ga zo maar door. Op dat soort momenten besef je dat je het goed hebt in Nederland. Na 1,5 uur rijden kwam ik aan in Paramaribo. Het leek wel of ik weer in een ander land was beland. Er is een straat met hotels en uitgaansgelegenheden en op dat moment heb je het gevoel dat je op vakantie bent.

Tegen 19.00 uur, 00.15 uur in Nederland, was ik bij mijn verblijf. Het zag er heel goed uit en het was schoon. Ik werd welkom ontvangen door de dochter van de eigenaresse. Ook hebben we een beveiliger voor de deur zitten. Dit geeft wel een fijn gevoel.

`s Avonds zijn we nog naar het Vat geweest, hier hebben we wat gegeten en gedronken. En ja ik moet zeggen, Surinaams bier is goed te drinken.

Nu is het 10.45 en ben ik al weer 4 uur uit bed. Ik brandde echt mijn bed uit, dat wordt nog wat.
Verder hebben we vandaag geen plannen, maar gewoon lekker rustig aandoen.

Liefs xx

  • 28 September 2014 - 18:18

    Lieke :

    Sorry voor de spellingsfouten, ging niet helemaal goed op de tablet.

  • 29 September 2014 - 00:26

    Merna :

    Leukk liek geniet ervan.. het is nog maar het begin! heelveel liefs uit Nl xxx

  • 30 September 2014 - 10:56

    Evelien & Rachel :

    Wat leuk om dit alles zo te lezen. We zijn benieuwd na de rest.
    Veel plezier nog hé!!

    Ajuus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Actief sinds 16 Sept. 2014
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 3906

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 31 December 2014

Mijn verblijf in Suriname

Landen bezocht: